Decoderen van Conversie-attributie: Hoe advertenties krediet krijgen.

Hoe Advertenties Krediet Krijgen voor een Conversie

Het Begrijpen van Attribution Instellingen

Heb je je ooit afgevraagd hoe advertenties krediet krijgen voor een conversie? Het is een belangrijk aspect van digitale marketing dat een grote impact kan hebben op je advertentiestrategie. Standaard krijgt een advertentie krediet als iemand converteert binnen 7 dagen na het klikken op je advertentie of binnen 1 dag na het bekijken van je advertentie zonder te klikken. Dit wordt een view-through conversie genoemd.

Het Veranderen van Attribution Instellingen

Als je de attribution instelling voor je advertentie wilt veranderen, heb je de mogelijkheid om dit te doen in je advertentieset. Er zijn twee belangrijke opties beschikbaar:

1. 7-Dagen Click Attribution

Met deze instelling krijgt een advertentie alleen krediet voor een conversie als iemand erop klikt en vervolgens binnen 7 dagen converteert. Dit is een veelgebruikte attribution instelling die adverteerders gebruiken om de directe impact van hun advertenties op conversies te meten.

2. View-Through Attribution

Als alternatief kun je de view-through attribution instelling kiezen. Dit betekent dat een advertentie krediet krijgt voor een conversie als iemand deze bekijkt zonder te klikken en vervolgens binnen 1 dag converteert. Deze instelling houdt rekening met de impact van advertentie-impressies op conversies en erkent dat niet alle conversies direct kunnen worden toegeschreven aan een klik.

Door verschillende attribution instellingen te begrijpen en te gebruiken, kun je waardevolle inzichten krijgen in de effectiviteit van je advertenties en je digitale marketingstrategie optimaliseren.

Wil jij toegang tot meer dan 20 templates?

Schrijf je in en ontvang wekelijks waardevolle tips en templates

Deel dit bericht

Ready to reach for the New Sky?

Laat jouw gegevens achter en wij nemen contact op