Maximaliseer je resultaten: Optimaliseer voor actie!

Optimaliseer voor de gewenste actie

Vermoeilijk dit niet!

Als het gaat om digitale marketing en Google Ads, kan het verleidelijk zijn om prestatiedoelen te stellen op basis van linkkliks, weergaven van landingspagina’s of betrokkenheid. Maar volgens Jon Loomer Digital is dit mogelijk niet de meest effectieve manier om resultaten te behalen.

Veel adverteerders gaan ten onrechte ervan uit dat meer verkeer of betrokkenheid automatisch leidt tot meer verkopen. Dit is echter niet altijd het geval. Loomer adviseert in plaats daarvan te focussen op het optimaliseren voor de specifieke actie die je wilt dat je publiek onderneemt.

Verspil je geld niet

Loomer waarschuwt dat het stellen van generieke doelen zoals linkkliks of betrokkenheid vaak kan leiden tot verspilde advertentie-uitgaven. In plaats daarvan stelt hij voor om duidelijk te zijn over de specifieke actie die je wilt dat je publiek onderneemt, of het nu gaat om een aankoop doen, inschrijven voor een nieuwsbrief of een leadformulier invullen.

Door je Google Ads-campagnes te optimaliseren voor deze specifieke actie, kun je ervoor zorgen dat je marketinginspanningen in lijn zijn met je uiteindelijke bedrijfsdoelstellingen. Het gaat om kwaliteit boven kwantiteit – het aantrekken van het juiste publiek dat waarschijnlijk zal converteren.

Afstemming van marketing op bedrijfsdoelen

Volgens Loomer stelt het optimaliseren voor de gewenste actie je in staat om je te richten op de metrieken die echt belangrijk zijn voor je bedrijf. Het gaat er niet alleen om meer klikken of weergaven te krijgen, maar om de acties te stimuleren die direct bijdragen aan je omzet.

Door je doelgroep en hun motivaties te begrijpen, kun je aantrekkelijke advertenties en landingspagina’s maken die zijn ontworpen om de gewenste actie te stimuleren. Deze gerichte aanpak kan je helpen hoogwaardige leads aan te trekken en de kans op conversie te vergroten.

Tot slot is het in plaats van het najagen van generieke metrieken zoals linkkliks of betrokkenheid belangrijk om te optimaliseren voor de specifieke actie die je wilt dat je publiek onderneemt. Door je marketinginspanningen af te stemmen op je bedrijfsdoelen, kun je de effectiviteit van je Google Ads-campagnes maximaliseren en zinvolle resultaten behalen.

Wil jij toegang tot meer dan 20 templates?

Schrijf je in en ontvang wekelijks waardevolle tips en templates

Deel dit bericht

Ready to reach for the New Sky?

Laat jouw gegevens achter en wij nemen contact op