Individuele advertenties plannen
Google Ads heeft een nieuwe functie geïntroduceerd waarmee adverteerders individuele advertenties binnen een campagne kunnen plannen. In het verleden konden adverteerders alleen een planning instellen op het niveau van de advertentieset, maar nu hebben ze de flexibiliteit om verschillende start- en einddatums in te stellen voor elke advertentie.
Advantage+ Shopping-campagnes
Deze nieuwe functie is beschikbaar voor Advantage+ Shopping-campagnes. Bij het maken van zo’n campagne kunnen adverteerders nu een andere planning selecteren op advertentieniveau. Dit betekent dat ze de timing van hun advertenties kunnen aanpassen om beter aan te sluiten bij hun marketingdoelen.
Meer controle en flexibiliteit
Deze update geeft adverteerders meer controle en flexibiliteit over hun digitale marketingcampagnes. Door individuele advertenties te kunnen plannen, kunnen ze nauwkeuriger richten en plannen, zodat hun advertenties op optimale tijden worden weergegeven.
Voorheen werden alle planningen gemaakt in de advertentieset, waardoor adverteerders beperkt waren in hun mogelijkheid om hun campagnes nauwkeurig af te stemmen. Met deze nieuwe functie kunnen adverteerders nu de start- en einddatums van elke advertentie aanpassen op basis van hun specifieke behoeften.
Deze update is met name gunstig voor bedrijven die meerdere acties of uitverkopen gedurende het jaar hebben. Ze kunnen nu eenvoudig verschillende start- en einddatums instellen voor elke advertentie, zodat ze hun aanbiedingen effectief kunnen promoten op de juiste momenten.
Verbeterde advertentieprestaties
Door individuele advertenties te kunnen plannen, kunnen adverteerders ook de prestaties van hun advertenties optimaliseren. Ze kunnen de prestaties van elke advertentie analyseren en indien nodig aanpassingen maken aan de timing of duur. Deze data-gedreven aanpak stelt adverteerders in staat om het effect van hun advertentiecampagnes te maximaliseren.
Al met al brengt de mogelijkheid om individuele advertenties te plannen een nieuw niveau van aanpassing en precisie naar Google Ads. Adverteerders hebben nu meer controle over hun campagnes, waardoor ze hun doelgroep op het juiste moment kunnen bereiken en betere resultaten kunnen behalen.
Het bericht Individuele advertenties plannen verscheen eerst op Jon Loomer Digital.